Udaipur, de meest romantische stad van India - Reisverslag uit Ranakpur, India van José Bakker - WaarBenJij.nu Udaipur, de meest romantische stad van India - Reisverslag uit Ranakpur, India van José Bakker - WaarBenJij.nu

Udaipur, de meest romantische stad van India

Door: Demi

Blijf op de hoogte en volg José

08 September 2013 | India, Ranakpur

Zondag 8 september, 19 uur

Oké, waar zal ik beginnen. Er gebeurt te veel, waardoor het schrijven van een kort reisverslag eigenlijk niet gaat lukken. We zitten nu in Ranakpur, in een mooi hotel (met zwembad!). We hadden een tent geboekt omdat dat het goedkoopst was, maar toen we hier aan kwamen kregen we de sleutel van een best mooie kamer. Toen we navraag deden bleek dat we het gewoon voor de zelfde prijs krijgen, want in de tenten is het nu veel te warm. Dat is nog eens een meevaller :).

Eerst nog even de vorige dagen:
Donderdag heeft José afscheid genomen van iedereen van haar lab. Dit was best wel emotioneel omdat José daar natuurlijk erg lang geweest is en goede vrienden gemaakt heeft. José heeft dit zelf wat gedetailleerder beschreven in haar laatste reisverslag.

We gingen donderdag rond 23.45 uur slapen en moesten om 2 uur alweer op omdat onze vlucht naar Udaipur om 5.15 uur zou vertrekken. Op het vliegveld stond al een taxi klaar om ons naar het hotel te brengen. Uiteindelijk kwamen we om 9 uur bij het hotel in Udaipur aan. Udaipur staat ook wel bekend als The Lake City. De bekendste meren zijn Fateh Bagar Lake en Lake Pichola. Aan dit laatste meer ligt het City Palace en op een eiland midden in het meer ligt het Taj Lake Palace hotel. Dit is ooit het decor geweest voor de James Bond-film Octopussy, die we zeker even zullen gaan bekijken als we weer in Nederland zijn. Het is hier echt super mooi. We zitten in een hotel aan het water, en als we onze kamer uitlopen komen we op een dakterras vanwaar we een schitterend uitzicht over het water en de overkant hebben. We kijken uit op onder andere het City Palace en de Jagdish Temple van Udaipur.
Omdat we natuurlijk erg moe waren omdat we zo weinig slaap hadden gehad zijn we eerst gaan slapen.. Toen we rond de middag wakker werden zijn we eerst gaan ontbijten (op het supermooie dakterras), en hebben we besloten wat we in de middag zouden gaan doen.

Om 13.30 uur werden we door een riksja opgehaald om flink wat bezienswaardigheden te gaan bekijken (1 helft van de stad, de andere kant zouden we de volgende dag gaan doen).
Eerst gingen we naar een typisch Indiase groente- en fruitmarkt. Dit was erg bijzonder om te zien. Ook waren er kruidenwinkeltjes en hebben we mandenvlechters aan het werk gezien.
Op straat kom je echt allerlei soorten dieren tegen: koeien, geiten, schapen, honden, katten, ezels, kamelen, paarden, varkens, kippen en zo nu en dan zelfs een olifant. Dit wisten we natuurlijk van tevoren al, maar het blijft bijzonder om het dan te zien: het echte India.
Na de markt zijn we naar het Pratap Smarak Memorial op de Moti Mari (Parelberg) gereden, waar we wat geschiedenis van Rajasthan konden opsnuiven. Veel tekst was helaas in het Hindi, dus echt veel begrepen we er niet van.
Hierna gingen we naar “Royal Arts