Veilig gearriveerd - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van José Bakker - WaarBenJij.nu Veilig gearriveerd - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van José Bakker - WaarBenJij.nu

Veilig gearriveerd

Blijf op de hoogte en volg José

31 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Hazyview

We hebben onze eerste nacht in de tent erop zitten. Een matje ligt toch niet heel erg lekker, maar het is wel te doen. We werden vanmorgen wakker met apen om de tenten heen. Echt superleuk! We gaan een keer vroeg opstaan, want dan zitten ze hopelijk dichterbij.
Maar eerst moesten we gisteren nog in het vliegtuig. In Dubai moesten we best lang wachten. We vielen daar bijna in slaap. Er lopen daar heel veel vrouwen met hoofddoeken en jurken. Sommigen ook voor hun gezicht. We (Lotte en ik) stonden in de rij bij de vrouwenwc. Het leek ons niet slim om even snel bij de mannen te gaan…
Toen konden we naar het vliegtuig. Twee trappen naar beneden… en toen stond daar een bus. We moesten met de bus naar het vliegtuig. Dus we hebben de 40°C gevoeld. Het was warm.
We hebben blijkbaar geluk gehad in het vliegtuig. De andere groep had 1 scherm voor ongeveer 6 personen en keuze uit 2 films. Wij hadden ons eigen scherm en ongeveer 70 films, muziek, spelletjes, tv. En in het vliegtuig naar Johannesburg zat er niemand naast ons; dus 3 stoelen voor onszelf.
In Johannesburg stonden Guido en Hitomi op ons te wachten, en zijn we met een busje naar Hazyview gegaan. Ongeveer 5 uur lang. Toen heb ik eindelijk een beetje kunnen slapen.
Edwin had al vanalles aan de groep uitgelegd toen we aankwamen. Hij praat Engels, Nederlands en Afrikaans door elkaar. Echt grappig!
’s Nachts kunnen buiten hyena’s, luipaarden, nijlpaarden en apen rondlopen. We moeten altijd de tent dichthouden, alles checken voordat we in de tent gaan, schoenen controleren voordat we ze aandoen en ’s nachts vooral goed kijken waar we gaan staan i.v.m. spinnen en slangen. Ze zeiden dat er hele grote spinnen zijn. We hebben zonet alleen een heel klein geel spinnetje gezien.
’s Nachts wordt het inderdaad een stuk kouder. Maar we hebben allebei in ons ondergoed geslapen. En ik moest natuurlijk ’s nachts nog naar de wc.. Bang voor luipaarden… En ’s morgens waren er dus apen! Maar ze waren alweer terug in de bomen, want er waren al best veel mensen wakker. Nu zit ik in een korte broek en t-shirt te schrijven. We gaan straks een wandeling doen. Zonet zijn we naar Hazyview gelopen. Ongeveer 2 km. Toen hebben we al impala’s, zebra’s en struisvogels gezien. We zijn met de hele groep (- Iris en Jelco) naar de supermarkt geweest. En daarna met z’n allen met onze voeten in het zwembadje. Rick en Guido zijn zo gek geweest om erin te gaan. Het water was echt ijskoud!!
Nu zijn 4 mensen gaan paardrijden, 8 mensen gaan paintballen en wij gaan met Rick en Sara de wandeling doen. Ik hoop dat ik geen blaren krijg…

Nee, geen blaren. We hebben een geïmproviseerde route gelopen. En het was vet! We hebben verschillende vogels en vlinders gezien. Iets dat leek op een duiker, en een impala volgens mij. Maar Rick dacht dat het een katachtige met stippen was, of een hyena. Nou, discussie dus. En toen zag Sara een slang. Waarschijnlijk een zwarte mamba! Gelukkig in een boom. Hij was niet op de foto te krijgen want het toestel stelt scherp op de takken ervoor. Rick is toen in een boom geklommen, en gebeten… door een mier. 2 Meter van die slang af! Dat ding is supergiftig… als het inderdaad een zwarte mamba is.
Verder hebben we sporen van een nijlpaard gezien. Voetafdrukken en oude en verse keutels. Demi en Rick hebben ook een nijlpaard gezien. Ik was te laat… Vervolgens moesten we weer terug, voordat het donker zou worden. We zijn denk ik wel drie keer een doodlopend pad in gelopen. Maar we zijn uiteindelijk terug gekomen bij de Bushpackers.
Oh en ik ben uit m’n spijkerbroek gescheurd. Ik stapte op een iets te hoge steen. Maar ik heb de broek genaaid. Hij gaat vast nog eens kapot.
Oh Rick heeft het net nog gevraagd. Inderdaad een zwarte mamba! In een boekje stond dat ze zeer giftig zijn. Bijna alle mensen die gebeten worden gaan dood. Ze gaan erg snel over tot aanvallen. En Rick klom even in een boom om van bovenaf een foto te kunnen maken…
Het is nu kwart over 6, bijna donker en al best koud. Ik heb een lange broek aan en 2 shirtjes en een trui. De mensen hier lopen overdag met lange broek en trui. Iris zei net dat het 23°C was vandaag en dat het deze week mooi weer wordt. Tot 30°C en veel zon. Geen regen.

José