Pech onderweg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van José Bakker - WaarBenJij.nu Pech onderweg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van José Bakker - WaarBenJij.nu

Pech onderweg

Blijf op de hoogte en volg José

20 Augustus 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Bah! We hadden nu op de berg moeten zitten. Maar we kregen een lekke band en Ed had niet nog een reserve binnenband. Hij vond het te gevaarlijk om verder te rijden omdat we een stuk over grind en stenen moesten rijden. Dus zijn we terug gegaan. Geen berg vandaag, geen sneeuw, geen uitzicht, geen waterval.
Maar, we hebben een idee. We hebben een paar dagen in Pretoria. Daar willen we best een dag van inleveren zodat we een extra dag hier kunnen blijven. Dan kunnen we morgen de berg op. We hoefden Ed niet over te halen. Hij vond het meteen een goed idee. Hij zei dat hij de berg de mooiste plek op aarde vindt. Terug bij de lodge hebben we het aan Francis gevraagd. Ze had de slaapplaatsen en het eten in Pretoria al betaald, en niet genoeg eten voor een extra dag hier. Ed zei dat de mensen die aan het paardrijden zijn weer opgehaald moeten worden, en dat er sowieso een rit richting de bewoonde wereld gaat, dus dan kunnen we nog boodschappen doen. Francis heeft de mensen in Pretoria gebeld om te vragen of we voor één nacht geld terug kunnen krijgen, en het kan! Die mensen zijn vrienden van Ed en Francis. Dus, morgen weer 5 uur opstaan!
Vandaag doen we niets meer, want alle auto’s zijn weg. Dus geen bezoek aan Lesotho en geen paardrijden. Misschien wat wandelen. Of de sauna en jacuzzi uitproberen. Vanavond doen we nog wat sterrenkijken.

José