Erg koude truckrit - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van José Bakker - WaarBenJij.nu Erg koude truckrit - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van José Bakker - WaarBenJij.nu

Erg koude truckrit

Blijf op de hoogte en volg José

19 Augustus 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Wat een lange koude rit vandaag. We zijn vanmorgen om 6 uur opgestaan. Half 7 ontbijt, half 8 vertrek en 16.45 u kwamen we aan bij de lodge. Vannacht ging het weer hard waaien en de wind is niet gaan liggen. De truck is gewoon open, dus we waaiden bijna weg. Ik had een hempje, shirtje, shirt met lange mouwen, trui, sjaal en jas aan. Ik zat in m’n slaapzak. Muts op m’n hoofd. Hoofd in m’n slaapzak. Ik hoefde niets vast te houden, want m’n slaapzak waaide tegen m’n hoofd aan. De wind ging er dwars doorheen. Onze hele rij zat met het hoofd in de slaapzak. Dat moet er best grappig uitgezien hebben. Het is gefilmd en gefotografeerd.
Maar we slapen binnen! Met z’n zessen: Sara, Rick, Saskia, Lotte, Demi en ik. Het is heerlijk warm op de kamer. Lekkere zachte matrassen. Fijne kussens en dekens. Heerlijk!
Morgen gaan we om 6 uur richting berg. Het is buiten erg koud. Het gaat waarschijnlijk sneeuwen op de berg vannacht. Als er veel sneeuw en ijs ligt gaan we niet naar boven. Ik trek nog meer lagen aan dan op de truck. In ieder geval legging, kniekousen en spijkerbroek. Ik neem nog een trainingsbroek mee. Genoeg water, EHBO tasje, verrekijker, extra sokken. Ik hoop echt dat het geen -20°C wordt! En als we het wel koud krijgen kunnen we bij de lodge in de jacuzzi en in de sauna. Super relaxed hier. Maar morgen gaat de wekker om 5 uur. Dus ik ga lekker slapen.

José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 34207

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 23 Oktober 2013

Rondreis India & Nepal

26 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Afstuderen in Mumbai

11 December 2012 - 02 Januari 2013

Rondreis door Costa Rica

29 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Reis naar Zuid-Afrika & Swaziland

Landen bezocht: