Koffers & kakkerlakken - Reisverslag uit Bombay, India van José Bakker - WaarBenJij.nu Koffers & kakkerlakken - Reisverslag uit Bombay, India van José Bakker - WaarBenJij.nu

Koffers & kakkerlakken

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

27 Februari 2013 | India, Bombay

Ik heb er lang naar uitgekeken, en nu is het zover. Ik ben in Mumbai! Ik heb voor het eerst alleen gevlogen, en mijn stressbestendigheid werd meteen getest ;). Mijn eerste vlucht was zo erg vertraagd dat ik mijn 2e vlucht net wel of net niet zou halen. Dat werd uiteindelijk net niet en ik moest omboeken. Natuurlijk ging dat maar voor de helft goed; ik ben nu in Mumbai, maar mijn koffer niet. Op het vliegveld heb ik een formulier moeten invullen. Als mn koffer terecht is wordt hij bij mn guest house afgeleverd. Ik hoop echt dat dat snel is, want ik heb nu geen andere kleren, geen toiletspullen, geen adapter van mn laptop of telefoon..

Ik zit nu in het lab te wachten op de baas van mn begeleider, dus terwijl ik zit te typen loopt mn laptop niet langzaam leeg :P. Het lab is zo anders dan in Wageningen! Het is erg klein, en naar mijn mening vrij rommelig/chaotisch. Ik heb nog niemand een labjas zien dragen, en handschoenen heb ik alleen gezien bij de mensen die met cel culturen werken. In het lab staan ook allerlei andere dingen, zoals een gitaar en een vissenkom (inclusief eenzaam visje). De mensen die hier werken zijn wel erg gezellig :).

Mijn kamer in het guest house is prima. Het is niet groot, er past net een bed, bureau, kast, wasbak, koelkast, tafel en een stoel in, en dan is het ook wel vol. Ik heb ook minimaal 2 huisdieren. Er kwamen 2 mega kakkerlakken tussen een spleet bij de wasbak vandaan. 1 daarvan is vanmiddag al doodgemaakt door de schoonmakers die blijkbaar elke 3 dagen langskomen. Die andere kom ik denk ik vanavond wel weer tegen :P.

Voor het ontbijt kan ik smorgens in mn guest house terecht, of in 1 van de kantines van het Tata instituut. Voor de lunch en avondeten kan ik ook naar de kantine toe. Ik heb zonet lunch gehad (rijst met groente en saus, en nog een yoghurt dingetje) voor 36 rupees. Dat is 50 eurocent! WOW, echt megagoedkoop :O. Ik besef het nu pas, want ik had het nog niet omgerekend..

Ik heb beloofd om niet zulke mega verhalen te schrijven, zoals ik normaal doe, want dan leest niemand ze meer. Ik hoop dat ik mn volgende verslag weer gewoon op mn laptop kan typen :)

  • 27 Februari 2013 - 11:00

    Mathilde:

    Hee! Wat een gedoe zeg die reis, maar gelukkig ben je er :) nu die koffer nog.
    Dat over die kakkerlakken krijg ik kippenvel van bah! De schoonmaakster verbrandt ze toch wel? Als je er op stampt worden het er alleen maar meer hoorde ik. Brr!
    En je verhaal is zo nog niet te lang hoor ;) ben benieuwd hoe het er daar uitziet!
    Liefs xx

  • 27 Februari 2013 - 11:57

    Ina Van Den Berg:

    Hoi José,
    Wat knap dat je -redelijk rustig - alles zelf geregeld hebt. Ik weet wel, je hebt ook geen keus......ik zelf zou volledig in de stress geschoten zijn! Wel een voordeel dat je al zoveel samen met Demi gereisd hebt.
    Ik zal deze site weer even doorlinken naar oma; je moet al wel de groeten hebben uiiteraard. We zijn allemaal supertrots op je en kijken uit naar je verhalen en foto's.
    Veel liefs en een dikke kus,
    xxx Mama xxx

  • 27 Februari 2013 - 12:05

    Dela:

    Hej josé. het eerste opstakel dus al genomen! Die koffers komen wel! Succes je eerste dag! En snel foto's posten! Maak je kamertje helemaal van jou! En vergeet niet te genieten! Liefs Dela

  • 27 Februari 2013 - 14:21

    Andrea:

    Haai jah we learn from our mistakes: dus nooit meer adaptor in je koffer doen ;) heb ik ook al een keer gehad hehe. In ieder geval ik heb je eerste bericht update gelezen! :D:P succes met settling down! xx

  • 27 Februari 2013 - 19:09

    Yvonne:

    Hey José,

    Tjonge zeg, dat wss me nogal wat! Hoop dat je het er naar je zin zult hebben en vooral zult genieten.
    Hier in NL is 't nog steeds erg koud al is de sneeuw nu wel weer weg en daar?

    Liefs en gr. Yvonne

  • 28 Februari 2013 - 15:58

    Oma Van Den Berg:

    Hoi José,

    Fijn dat je in elk geval goed bent aangekomen.
    De koffer komt vast wel al is dat natuurlijk erg vervelend.
    Wat knap dat je het alleen allemaal hebt gered.
    Ik ben erg trots op je en wens je veel succes!!!!
    Dikke knuffel:
    Oma.

  • 02 Maart 2013 - 17:09

    Ellen:

    Hee!

    Leuk om je via deze manier een beetje te kunnen volgen! Je hebt direct al wel weer veel meegemaakt, spannend hoor! Maar wel heel fijn dat je uiteindelijk op de goede plek aan bent gekomen.
    Binnenkort lukt het vast wel om elkaar te spreken via facebook of skype, maar rond dat tijdstip dat je me nu aansprak zat ik dus op stage.
    Heel erg veel succes en plezier nog voor de komende tijd!

    Liefs, Xx. Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 813
Totaal aantal bezoekers 34204

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 23 Oktober 2013

Rondreis India & Nepal

26 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Afstuderen in Mumbai

11 December 2012 - 02 Januari 2013

Rondreis door Costa Rica

29 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Reis naar Zuid-Afrika & Swaziland

Landen bezocht: