Chaos op het treinstation - Reisverslag uit Bombay, India van José Bakker - WaarBenJij.nu Chaos op het treinstation - Reisverslag uit Bombay, India van José Bakker - WaarBenJij.nu

Chaos op het treinstation

Blijf op de hoogte en volg José

03 Maart 2013 | India, Bombay

Mijn eerste weekend in Mumbai is al bijna voorbij. Ik zal het maar even in chronologische volgorde vertellen ;).

Vrijdag besloot Sulabha dat ik bij verschillende experimenten mag meekijken en meedoen om zo mijn besluit makkelijker te maken. Ik mocht dus meteen met Suman mee naar het Animal House, waar - voor zover ik weet - vooral muizen gehouden worden. Hij heeft een muisje uitgezocht dat niet per se nodig was voor een ander experiment. Die ging vervolgens in een gaskamertje en hij heeft me laten zien hoe je de milt eruit haalt. Daarvan hebben we vervolgens cellen geisoleerd. Maandag gaan we verder met immunofluorescencie dingen. Ik mag ergens volgende week ook samen met iemand anders iets met B cellen uit een bloedsample en de flowcytometer doen. Maandag heb ik ook weer een gesprek met Sulabha en Shobhona over de invulling van mijn thesis.

Vrijdag avond gingen we met de labmensen uit eten. Ik dacht eerst dat we anders 'uit' gingen, omdat ik het woord club voorbij had horen komen. Het ging om de Calcutta Club, een restaurantje. Het lag niet dichtbij het TIFR. We gingen eerst met de TIFR bus naar het Churchgate railway station. Een aantal mensen die mee waren waren zich constant druk aan het maken om mij, dat ze mij niet zouden kwijt raken. En terecht! De deuren van de treinen zijn altijd open, ook tijdens het rijden. Aan alle kanten puilen de mensen naar buiten. Nog voordat de trein stil staat springen ze van de trein op het perron en dan begint de hardloopwedstrijd. Iedereen drukt zichzelf naar binnen om maar zo snel mogelijk een zitplek te vinden, want anders moet je staan. Mensen die staan proberen zich alsnog op een bankje te proppen of vragen aan je wanneer je eruit moet zodat ze dan je plek kunnen inpikken. Na ruim een half uur moesten we nog een stuk met een soort overkapte veredelde scootertaxi, die ze hier auto noemen. Al toeterend duwde onze chauffeur ons tussen het rijdende verkeer. Bij elk kruispunt ging het weer hetzelfde. Het eten was erg lekker. Iedereen had iets besteld, maar alles werd gedeeld met iedereen. Ik had zelf chicken curry. Het was redelijk pittig, maar niet teveel voor mij. Mn labcollega's zijn erg trots op mij, omdat het niet pittiger zal worden dan dit (zeiden ze). Ik kreeg wel een loopneus, maar dat hadden meer mensen ;). Na het eten moest Disha nog terug naar het lab om wat dingen af te maken, en daarna hebben we tot 4 uur snachts buiten gezeten. De temperatuur is dan precies goed, en het is heel lekker rustig bij de zee.

In het weekend heb ik niet heel veel gedaan. Ik durfde nog niet zelf de stad in. Ik heb uitgeslapen, mn koffer uitgepakt, de kakkerlak laten weghalen :P, wie is de mol terug gekeken.. Vandaag bestelde ik een omelet sandwich, maar zelfs daar gaan groene pepers doorheen! Wel lekker trouwens :). Daarna ben ik met de TIFR bus mee gegaan. Die rijdt naar 2 treinstations in Colaba (de wijk waar het TIRF ook in zit), waaronder het Chhatrapati Shivaji Terminus. Dat is blijkbaar een van de drukstbezochte treinstations ter wereld en het staat op de werelderfgoedlijst. Helaas staat maar een klein deel op de foto. Het is echt wel een mooi gebouw. Ik zal een andere keer een betere foto proberen te maken :). De bus rijdt langs nog wat interessante dingen om te zien, en daarna terug naar het TIFR. Dus ik ben ingestapt en ik ben blijven zitten tot we weer terug waren. Onderweg heb ik een aantal foto's gemaakt. Ik heb ook foto's gemaakt van het Housing Complex waar ik nu woon. Ik ga morgen toestemming vragen om foto's te maken van het instituut. Officieel mag dat niet omdat er allerlei leger/marine gebouwen om het instituut heen staan. Ik hoop dat het mag, dan kan ik mooie foto's maken van de zonsondergang bij de zee, en de tuinen bij het instituut.

Ik kan hier geen foto's aan toevoegen, dus ik hoop dat het via deze link wel werkt: http://www.mijnalbum.nl/Album=GK4OQL6K

  • 03 Maart 2013 - 17:09

    Joke Van Den Berg:

    Hoi José,

    Net alle foto's bekeken.Zo te zien heb je al weer heel wat ervaren van het leven in India.
    Toch een wereld van verschil als je alleen naar het verkeer kijkt.
    Leuk dat je nu weet waar de milt zit bij de muis he?
    Ik denk dat je er veel zult leren op jouw gebied.
    Ik blijf je volgen.
    Liefs:
    Oma.

  • 04 Maart 2013 - 14:29

    Ina Van Den Berg:

    Hoi Jose,
    Wat fijn om nu ook foto's te kunnen zien. Nu heb ik een nog beter beeld bij ouw verhalen.Heeeeeel verstandig om nog niet zelf de stad in te gaan . Het is er zo anders als hier..........Volgend weekend hebben de mensen om jou heen weer meer tijd voor jou en laten ze vast wel dingen zien.
    Tot het volgende verslag!!!!!
    xxxkus Mama

  • 07 Maart 2013 - 01:28

    Miranda:

    Namastè!!
    Leuk om te horen dat Je al lekker op verkenningtocht bent. Foto,s zien er mooi uit hoor, kan de warmte bijna voelen. Daar kan onze mooie lentedag nog niet tegenop! Veel werkplezier met de muizen :-) en pas goed op jezelf.
    Lieve Groetjes uit Meppel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 34200

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 23 Oktober 2013

Rondreis India & Nepal

26 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Afstuderen in Mumbai

11 December 2012 - 02 Januari 2013

Rondreis door Costa Rica

29 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Reis naar Zuid-Afrika & Swaziland

Landen bezocht: