Ik zat erop te wachten: Ziek! - Reisverslag uit Bombay, India van José Bakker - WaarBenJij.nu Ik zat erop te wachten: Ziek! - Reisverslag uit Bombay, India van José Bakker - WaarBenJij.nu

Ik zat erop te wachten: Ziek!

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

12 Maart 2013 | India, Bombay

Ik zat erop te wachten. Het moest wel gebeuren! Na 2 weken ben ik dan eindelijk ziek ;). Het begon 2 dagen geleden. Ik ging uit eten en drinken in Irish House. Vlak daarvoor hebben we Paan gegeten op straat, en ik denk dat dat de oorzaak was. Ik ben de hele nacht wakker geweest van de diarree en overgeven. 's Morgens probeerde ik het lab te bellen om te zeggen dat ik niet zou komen, maar niemand nam de telefoon op (waarschijnlijk omdat iedereen de maandag tot zondag had verklaard, daar kom ik zometeen nog wel op ;) ). Uiteindelijk had ik Sumans mobiele nummer en heb ik heb gebeld. De mensen van het lab reageerden zoooo lief! Suman kwam meteen naar mn kamer om medicijnen te brengen. 's Avonds kwam hij nog een keer met zn vriendin Saumya om fruit te brengen. En toen kwamen Disha en Arijit ook nog, en later kwam Arijit nog soep brengen (ze konden nergens ors vinden). Vanmorgen voelde ik me nog slechter. Geen diarree meer, maar dat is waarschijnlijk omdat ik helemaal leeg ben van binnen. Dus toen ging ik alleen maar erger overgeven. De paar hapjes van een boterham, een paar hapjes yoghurt.. alles komt er weer uit. Dus Disha heeft me net meegenomen naar de dokter in het instituut. Daar kreeg ik antibiotica, probiotica, ors, paracetamol en pilletjes tegen overgeven. Die werken erg goed, ik voel me nu al een stuk beter en ik heb zonet 2 licht verteerbare koekjes gegeten. Toen ik nog even zat uit te rusten kwamen bijna alle mensen van het lab naar beneden om te kijken hoe het met me gaat en om thee te drinken. Ik zit nu zelfs op het lab, want dan heb ik mensen om me heen, en dat helpt ook. Reshma gaat morgen licht verteerbaar eten voor me koken, zodat ik ook een smakelijk avondeten heb. Vanavond wordt het kale rijst en yoghurt... Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter, want vrijdag is er een feestje ;).

Naast ziek zijn heb ik ook andere dingen gedaan ;). Ik ben vorige week met Disha en Arijit naar de Marine Drive geweest. Dat is een lange straat die langs de baai loopt. Hij is volledig verlicht en loopt in een halve cirkel, dus het uitzicht was mooi :). Ik ben ook met ze naar een Chinees restaurant geweest. Dat lijkt helemaal niet op Nederlandse Chinese restaurants ;). Behalve dat ze nasi en noodles hebben. Geen sate, geen fou yong hai, geen kroepoek. Alles is spicy ;).

Ik heb ook een gesprek gehad met Sulabha, Shobhana, Suman en Rucha. Mijn hoofdonderwerp gaat toch de muizen worden. Ik moet me er nog even goed in gaan verdiepen, maar het zal over baby muisjes gaan :). Omdat ik me niet zo lekker voel ben ik daar nog niet aan toe gekomen.

Op zondag was hier een open dag waar heel veel mensen bij betrokken waren. Daarom was de zondag een werkdag geworden en waren er niet zoveel mensen op het lab op maandag. Er waren ongeveer 140 kandidaat PhD mensen uitgenodigd om in de verschillende labs te kijken. Op maandag waren de interviews, en daarna worden ongeveer 10 mensen uitgekozen om inderdaad een PhD plek te krijgen. Omdat ik hier nog niet zo heel veel weet mocht ik ook meelopen. Dat was wel interessant :). Ik denk dat ons lab het rommeligst is van allemaal, maar ook het gezelligst ;). En toen dat allemaal afgelopen was zijn we dus met een aantal mensen naar de Irish House gegaan.. en toen begon het dus.. Ohja en daar was nog een vieze man op straat! Toen we stonden te wachten op onze Paan stond hij ook te kijken. Hij was de hele tijd aan het knipogen. Toen we wegliepen liep hij ook weg. Hij liep langs me, en raakte 'per ongeluk' mn kont aan. Ik wist wel dat mannen dat soms doen.. en dat ik ze dan eigenlijk moet duwen of slaan, en veel lawaai moet maken.. maar ik was even helemaal verbaasd :P. Volgende keer geef ik zo'n kerel wel een duw denk ik :). Als ik snel genoeg reageer..

Ben dus helaas nog niet echt als toerist de stad in geweest. Ik wilde graag de Gateway of India zien, en met de boot naar Elephanta Island, maar daar moet ik nog even mee wachten.

  • 12 Maart 2013 - 15:19

    Ina Van Den Berg:

    Hey José, wat zijn ze allemaal lief en zorgzaam voor je. Je mag ze daar, namens mij, wel voor bedanken. Een hele geruststelling. Oma staat nu achter me om je verhaal mee te lezen en ze zegt toevallig precies de woorden, die ik nu typte........Ik hoop dat het vanaf nu weer beter met je gaat. Heel veel groetjes van ons.
    Kus, mama

  • 12 Maart 2013 - 20:27

    Carla Vaartjes:

    Wat vervelend dat je je zo beroerd hebt gevoeld. Gelukkig gaat het weer de goede kant op. Fijn dat ze zo goed voor je zorgen. Heel veel groetjes uit een compleet ondergesneeuwd landgraaf.

  • 13 Maart 2013 - 16:19

    Oma :

    Fijn dat je weer aan het opknappen bent.Hopelijk heb je veel antistoffen opgedaan en kun je verder met de muisjes.Zo te zien heb je wel hele lieve mensen om je heen.Daar ben ik echt blij om.
    De foto's heb ik ook ge zien en vond ze erg mooi.
    Houd je taai en heel veel lieve groetjes en dikke knuffel van mij.

    Oma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 34201

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 23 Oktober 2013

Rondreis India & Nepal

26 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Afstuderen in Mumbai

11 December 2012 - 02 Januari 2013

Rondreis door Costa Rica

29 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Reis naar Zuid-Afrika & Swaziland

Landen bezocht: