Proposal: check! - Reisverslag uit Bombay, India van José Bakker - WaarBenJij.nu Proposal: check! - Reisverslag uit Bombay, India van José Bakker - WaarBenJij.nu

Proposal: check!

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

09 April 2013 | India, Bombay

Vandaag heb ik mijn proposal presentatie gegeven. Ik was zenuwachtiger dan nodig was, maar uiteindelijk is het allemaal goed gegaan. Nu moet ik de laatste dingen aanpassen in mijn verslag, en dan kan het opgestuurd worden. Dit is in ieder geval een ding dat ik op mijn lijstje kan afvinken! :) Gelukkig kan nu ook het 'echte werk' beginnen en kan ik me focussen op 1 ding.

Vorige week heb ik 10 nachten ik Saumya's kamer geslapen. Die 10 dagen/nachten gingen ontzettend snel voorbij. Het was namelijk erg gezellig! Nu heb ik weer een eigen kamer in het Guest House. Ik dacht dat ik mijn oude kamer weer terug zou krijgen, maar ik heb een andere, betere kamer gekregen. Deze kamer heeft airco, een koelkast, een tv, twee bedden (1 is nu tegen de muur geschoven en doet het prima als bank), een balkon met uitzicht over de Marine Drive én mijn eigen badkamer. De kamer wordt elke dag schoongemaakt als ik dat wil. Ze komen helaas al om 9 uur smorgens, dus op sommige dagen (vooral in het weekend) hang ik het 'please do not disturb'-bordje aan de deur. Afgelopen vrijdag hebben Saumya, Suman, Surat en ik de eerste aflevering van seizoen 3 van Game of Thrones op mijn comfortabele kamer gekeken :). Leuk dat hier ook GoT fans zijn, dan hoef ik niet alleen te kijken.

Als ik klaar ben met deze thesis moet ik nog 1 onderdeel van mijn studie afronden, namelijk een stage. Ik heb nog geen stageplek, en ik heb ook nog geen idee waar ik mijn stage zou willen doen. Ik deel nu even mijn gedachten met jullie, alle tips zijn welkom! Ik heb nu biiiiijna de knoop doorgehakt. Ik denk niet dat een PhD iets voor mij is. Het is me eerder in Wageningen nooit opgevallen, maar hier in het TIFR is het overduidelijk. Iedereen doet onderzoek om goede resultaten te krijgen, vervolgens willen ze mooie grafiekjes en fancy plaatjes om ze daarna met elkaar in verband te brengen.. en uiteindelijk een artikel te publiceren in een bekend wetenschappelijk tijdschrift. Master studenten doen hun best om aangenomen te worden voor een PhD plek bij een universiteit die goed staat aangeschreven. PhD's zoeken weer naar een goede plek voor een PostDoc, en zo gaat het maar door... En altijd maar die druk om artikelen te publiceren. Al die prestatiedruk is niets voor mij. Ik vind onderzoek doen leuk, infectieziekten zijn interessant, maar ik ben op zoek naar een meer praktische invalshoek. Ik wil mensen helpen. Ik zat zelf te denken aan voorlichting geven over infectieziekten, of projecten opzetten in het buitenland. Ik heb alleen geen idee waar ik moet zoeken. Het moet namelijk wel voldoende wetenschappelijk niveau hebben.. Wordt vervolgd ;)

Dan nu nog even wat leuke/rare/interessante feitjes:
- De verkeerslichten bij kruispunten hebben niet alleen kleur (rood/oranje/groen), ze tellen ook af. Dus je kunt precies zien binnen hoeveel seconden het rode licht op groen zal gaan. Het gevolg is dat mensen al een soort van aanloop nemen 10 seconden voordat het licht groen wordt..
- Sinds ik ziek ben geweest kan ik opeens geen spicy eten meer verdragen. Of nouja, ik wel op het moment dat ik het eet, maar mijn maag/darmen niet. Gelukkig is niet al het eten pittig gekruid.
- Het maakt niet uit of ik alleen of met andere mensen (uit India) dingen koop op straat, zodra ze me zien willen ze niet meer onderhandelen over de prijs, zelfs niet als de Indiërs iets willen kopen en ikzelf niet.
- Bij het zwembad is een jongen, hij geeft geen les, maar hij staat altijd als soort van badmeester aan de kant (met een enorme glimlach als ik toevallig in zijn richting kijk). Er zijn genoeg andere badmeesters en trainers die mij een slotje kunnen geven voor het kluisje, en die daarna het sleuteltje voor me willen bewaren. Vanaf het moment dat ik binnenkom tot het moment dat ik wegga houdt deze jongen me in de gaten. Als ik een slotje wil of mijn sleuteltje kom inleveren staat hij altijd 'toevallig' aan de balie. Wel schattig, hij zegt nooit wat. Te verlegen denk ik :P.

  • 09 April 2013 - 16:00

    Oma:

    Hoi José,
    Dat heb je er weer goed vanaf gebracht he,die Proposal check!
    Nu kun je weer verder. Fijn dat je een mooiere kamer hebt gekregen.
    Ik denk dat het zwemmen wel een fijne afwisseling is.
    Zo te lezen heb je een stille aanbidder.
    Houd hem maar in de gaten{grapje}
    Liefs en dikke knuffel;

    Oma.

  • 09 April 2013 - 18:00

    Ina Van Den Berg:

    Hoi José,
    Verdikkie, Oma is me voor; meestal ben ik de eerste, die reageert. Het meeste uit jouw verslag wist ik natuurlijk al, hoewel al die grappige feitjes wist ik nog niet. Ik hoop dat je heel veel tips krijgt van andere lezers over wat je moet doen na je studie, dus wel of niet PhD, en wat er allemaal nog meer mogelijk is, zodat je wel je "ding" kunt doen, evt. in het buitenland. Ik vertelde toch, dat we zondag zo lekker in de zon hadden gezeten........dat lijkt al weer lang geleden, want het weer is alweer pet. Geniet daar dus maar lekker van het mooie weer. En succes met het "echte werk".
    Dikke kus,
    Mama

  • 09 April 2013 - 22:08

    Henri:

    Goed bezig José! Keep it up!
    En ik ben het zooo eens met je standpunt over PhDs etc! Hahaha!

  • 11 April 2013 - 10:14

    Carla Vaartjes:

    Fijn dat je proposal presentatie goed is verlopen, weer een zorg minder.
    Het zal wel een luxe zijn, een grotere kamer mét bank(bed) en eigen badkamer. Dat maakt je verblijf daar toch wel wat aangenamer. Ik neem aan dat je er niet meer voor hoeft te betalen! Wat gaat de tijd toch snel. Jullie kunnen al een dikke maand afvinken van de lange periode dat jij en Demi elkaar niet zien.... Demi heft het nu natuurlijk erg druk met zijn musical en het werk, dan gaat de tijd ook extra snel.


    Heel veel liefs, Frank en Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 18 Okt. 2012
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 34201

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 23 Oktober 2013

Rondreis India & Nepal

26 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Afstuderen in Mumbai

11 December 2012 - 02 Januari 2013

Rondreis door Costa Rica

29 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Reis naar Zuid-Afrika & Swaziland

Landen bezocht: